Funktionär på LinCon

Hej! Vi söker dig som vill hjälpa oss att göra LinCon 2025.

Vi på LinCon behöver hjälp av dig för att kunna arrangera Sveriges bästa spelkonvent! Som funktionär kan du hjälpa till i reception, kiosk, grill och städ samt att ställa upp konventet och städa undan efteråt.

Ta chansen att vara en viktig kugge i hjulet som får LinCon att snurra. Du kommer att få ingå i ett helt fantastiskt arbetslag med andra som uppskattar konvent.

Vi har ett nivåsystem för belöningar. Det är egentligen ganska enkelt – ju mer du hjälper till desto mer belöningar får du.

För att anmäla dig som funktionär behöver du ha ett skapat konto i konventsystemet på app.lincon.se

Anmälan är tillgänglig när du är inloggad på: Funktionärsanmälan

Där får du bland annat uppge vissa kontaktuppgifter och svara på vilka tider och funktionärsområden som passar dig.

När vi fått in din ansökan så kommer vi att behandla den. Efter att vi har behandlat ansökan kommer du få information om du är antagen som funktionär och mer information om vad som gäller. När konventet närmar sig kommer du få ut ett mail med schema, funktionärshandbok och vad som gäller för just dig som funktionär.

Vi inväntar med spänning din anmälan!

 

Så här fungerar det:

Level 1

För dig som är ny som funktionär på LinCon 2025 eller det har varit mer än ett par år sen du var funktionär.  Du är funktionär mindre än 12 timmar under LinCon 2025.
Belöningar Level 1: 
1 Jobb-Tshirt
Sovsal
Mat – lvl 1
1 Basic perk
Tillgång till Personalrum

Level 2
För dig som är ny och hjälper till mer än 12 timmar under LinCon 2025 eller har varit funktionär LinCon 2023 eller 2024 och hjälper till minst sex timmar under konventet.
Belöningar Level 2:
Perks från Level 1
1 extra Jobb-Tshirt
100% inträde
Mat – lvl 2
2 Basic Perks

Level 3
För dig som var funktionär LinCon 2023 eller 2024 och hjälper till minst 16 timmar under konventet.
Belöningar Level 3:
Perks från Level 2 (Ej matkort)
Mat Maxlevel LinCon
1 Basic Perk +
1 Perk upgrade

OBS! Belöningarna kan justeras fram till konventet beroende på vad som är möjligt att ta in.

 

De olika områdena/stationerna:

Uppack
Hjälp oss på onsdagen att ställa upp konventet. Mycket bärande och byggande av reception, kiosk, kiosk lagret och grillen. Du får något lätt att äta under kvällen.

Slutstäd
Hjälp oss städa alla lokaler efter att konventet är slut. Som tack för att du hjälper till får du vara med på vår slutstädsmiddag på kvällen samt en slutstädspresent. Du kan också få reseersättning på max 300 kr om du bor utanför Östergötlands län.

Uppack och slutstäd räknas inte som ordinarie pass och ger därför inte återbetalning. Du får en funktionärs t-shirt och plastmugg. Du får också närvara på uppacksmiddagen om du ska vara med på uppacket och slutstädsmiddagen om du arbetar slutstäd. För mer info kring dessa kontakta funktionärsansvariga.

Kiosk 
Uppgifter under passet är att stå i kassa, preppa grönsaker och fronta varor. Under passet är hantering av allergener och god hygien av stor vikt. Det är av fördel att vara serviceinriktad, stresstålig och hålla god kommunikation. Åldersgräns 16 år.

Grill
Hantera uppstart och omstart av grill. Under dagen grillas hamburgare, majskolvar och vegoburgare på en kolgrill, därav blir det mycket varmt. Under dagen sköts hantering av blandade råvaror. God personlig hygien är därför mycket viktigt, samt hantering av arbetsmiljö/verktyg. I arbetet förekommer mycket stress.

Reception
Det första området som besökare kommer till. Vi har hand om incheckning, information till besökare, har hand om bagageinlämning, utlåning av spel, samt lost-and-found. Stresstålighet och social förmåga är viktigt

Städ
Hjälpa till att hålla konventet rent och fint. Tömma soptunnor, sopa golv m.m. Kanske ett av de viktigaste områdena. Här jobbar du 5 timmars pass.

Våra passtider:

Uppack
Starttid: 17:00 28:e Maj 
Sluttid: Sent den 28:e Maj
Slutstäd
Starttid: ca 12:00 1:a Maj
Sluttid: När vi är klara.
Grill & Städ
5 timmarspass. Ej natt.
Reception & Kiosk
4 timmarsplass.

Kontakt

Har du några frågor eller funderingar? Kontakta oss gärna på personal@lincon.se så svarar vi gärna på era frågor!