Funktionär på LinCon

Hej! Vi söker dig som vill hjälpa oss att göra LinCon 2025.

Vi på LinCon behöver hjälp av dig för att kunna arrangera Sveriges bästa spelkonvent! Som funktionär kan du hjälpa till i reception, kiosk, grill och städ samt att ställa upp konventet och städa undan efteråt.

Ta chansen att vara en viktig kugge i hjulet som får LinCon att snurra. Du kommer att få ingå i ett helt fantastiskt arbetslag med andra som uppskattar konvent.

Vi har ett nivåsystem för belöningar. Det är egentligen ganska enkelt – ju mer du hjälper till desto mer belöningar får du.

Så här fungerar det:

Level 1
För dig som är ny som funktionär på LinCon 2025 eller det har varit mer än ett par år sen du var funktionär.  Du är funktionär mindre än 12 timmar under LinCon 2025.
Belöningar Level 1: 
1 Jobb-Tshirt
Sovsal
Mat – lvl 1
1 Basic perk
Tillgång till Personalrum

Level 2
För dig som är ny och hjälper till mer än 12 timmar under LinCon 2025 eller har varit funktionär LinCon 2023 eller 2024 och hjälper till minst sex timmar under konventet.
Belöningar Level 2:
Perks från Level 1
1 extra Jobb-Tshirt
100% inträde
Mat – lvl 2
2 Basic Perks

Level 3
För dig som var funktionär LinCon 2023 eller 2024 och hjälper till minst 16 timmar under konventet.
Belöningar Level 3:
Perks från Level 2 (Ej matkort)
Mat Maxlevel LinCon
1 Basic Perk +
1 Perk upgrade

OBS! Belöningarna kan justeras fram till konventet beroende på vad som är möjligt att ta in.

För att anmäla dig som funktionär behöver du ha ett skapat konto i konventsystemet på app.lincon.se

Anmälan är tillgänglig när du är inloggad på: Funktionärsanmälan

Där får du bland annat uppge vissa kontaktuppgifter och svara på vilka tider och funktionärsområden som passar dig.

När vi fått in din ansökan så kommer vi att försöka lägga in dig i schemat. Inom kort kommer du att få ett svar med mer info om konventet. När konventet närmar sig kommer du också att få ut ett dokument med lite mer detaljerade uppgifter rörande dina arbetsuppgifter så att du kan vara förberedd redan när du kommer till konventet. På så sätt hoppas vi att du kommer att vara mindre vilsen om det är din första gång som funktionär hos oss. Även du som är mer erfaren kommer lättare in i allt med lite uppfriskning.
Vi inväntar med spänning din anmälan!

De olika områdena/stationerna:

Uppack – Hjälp oss på onsdagen att ställa upp konventet. Mycket bärande och byggande av reception, kiosk, kiosk lagret och grillen. Du får något att äta, t.ex. pizza under kvällen.

Slutstäd – Städa alla lokaler efter att konventet är slut. Som en extra bonus för att du hjälper till får du vara med på vår slutstädsmiddag på kvällen samt en slutstädspresent. Du kan också få reseersättning á 300 kr om du bor utanför Östergötlands län.

Uppack och slutstäd räknas inte som ordinarie pass och ger därför inte återbetalning. Du får en funktionärs t-shirt och plastmugg. Du får också närvara på uppacksmiddagen om du ska vara med på uppacket och slutstädsmiddagen om du arbetar slutstäd. För mer info kring dessa kontakta funktionärsansvariga.

Kiosk – Serva våra kunder i kiosken, kassahantering, uppackande av varor, koka kaffe, hacka grönsaker till hamburgare  och övriga relaterade uppgifter.

Grill – Förbereda och grilla hamburgare. Här jobbar du 5 timmars pass.

Receptionen – Det första intrycket av konventet för de flesta. Här ska du checka in deltagare, hjälpa till med att svara på frågor kring konventet och arrangemang, garderob hantering, upphittat-låda samt spelutlåning

Städ – Hjälpa till att hålla konventet rent och fint. Tömma soptunnor, sopa golv mm. Kanske ett av de viktigaste områdena. Här jobbar du 5 timmars pass.

Våra passtider (dessa kan komma att förändras):

Alla områden utom grill, städ, uppack och slutstäd:
04:15-08:15
08:15-12:15
12:15-16:15
16:15-20:15
20:15-00:15
00:15-04:15

Första passet på onsdagen börjar 21:15.

Grill:
07:30-12:30 (ej grill)
10:00-15:00
12:00-17:00
15:00-21:00
17:00-22:00

Första passet börjar på Torsdagen 10:00

Kontakt

Har du några frågor eller funderingar? Kontakta oss gärna på personal@lincon.se så svarar vi gärna på era frågor!